[O1] Silnik się nie ngrzewa do 90 stopni C, przy większej ..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Silnik się nie ngrzewa do 90 stopni C, przy większej ..

    Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez Chris11
    dla mnie Passat obecnie finansowo wychodzi niemalże identycznie, jak Superb (nie wdawałem się w szczegóły wyposażenia
    a diabeł tkwi w szczegółach - w tym przypadku wyposażenia. Silnik i ogrzewanie to nie fszystko Chociaż samochód bez silnika to .... nic Wiele elementów, które w S są w standardzie, w VW są w opcjach. Warto jednak doposażyć według potrzeb i wtedy wychodzą różnice
    Z tym, że ja nie wymagam od auta wodotrysków.
    Podchodzę do aut pragmatycznie, więc wybieram tylko to, czego w aucie na pewno używam.
    Dlatego, np. nie rozumiem, jak ktoś musi mieć klimę automatyczną, bo zwykła to już jest bee, chociaż w ciągu roku tych ciepłych dni, jak na lekarstwo.
    Nie rozumiem też, dlaczego ogrzewanie postojowe jest tak niepopularne, skoro oszczędza silnik (który niejeden użytkownik na tym forum rozpieszcza wymianą oleju już po 2, czy 5 tys. km), paliwo i jest po prostu wygodne.
    No i najbardziej nie rozumiem, jak ktoś bierze podgrzewaną przednią szybę, do której trzeba zamówić co najmniej Lane Assist i Light Assist i w zasadzie cena wychodzi 800zł mniej niż za pełne ogrzewanie postojowe.

    Dla mnie takie rzeczy jak Lane i Light Assist, aktywny tempomat, czy parking assist to są rzeczy zbędne, bo to ja mam myśleć prowadząc auto, a nie komputer.
    O ile jeszcze rozumiem aktywny tempomat w niektórych sytuacjach o tyle jeździłem autami z parking assist i uważam, że w polskich warunkach to kompletnie zbędny gadżet.

    Dlatego tak bardzo nie spuszczam się nad wyposażeniem Paska i Superba, skoro w przedbiegach ten pierwszy przegrywa praktycznością (sedan vs liftback).
    No i osobiście, po oględzinach już kilku egzemplarzy B8, kilku Golfów 7 stwierdzam, że Czesi bardziej przykładają się do składania aut.
    Mogę załączyć kilka zdjęć z ostatniej wizyty w salonie, jeśli ktoś jest zainteresowany.
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Silnik się nie ngrzewa do 90 stopni C, przy większej ..

    Część mam problem w swojej O1 1.9TDI AHF 110KM przebieg 299tys km, przy 273tys km był robiony rozrząd z nową pompą wody. Mianowicie moja Octavia nie potrafi osiągnąć 90C i pionu na wskaźniku, wskazówka zazwyczaj jest na kresce wcześniejszej, a przy większej prędkości (110km/h-120km/h) potrafi spadać nawet do drugiej kreski od 90C. Silnik potrafi osiągnąć 90C pion tylko w korkach, po czym spada do pierwszej kreski przed 90C. Czy to termostat? Jak sprawdzić czy termostat działa?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • pekool
      Rider
      • 2012
      • 321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      prawdopodobnie teromstat, ja tak mialem u siebie po wymianie wszystko wrocilo do normy
      pekool

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        #4
        Jakiej marki polecacie termostat? Czy przy wymianie termostatu potrzebna jest wymiana również płynu G13?
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Termostat i czujnik temperatury mozna sprawdzić VCDSem/VAGiem.

          Jesli mialbys kupowac (czujnik lub termostat) polecam zrobic to w ASO.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • djtomi2
            Rider
            • 2010
            • 252
            • Octavia II (1Z3)
            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            przemik, a jak sprawdzić termostat VCDSem ?

            [ Dodano: Wto 28 Paź, 14 10:00 ]
            majuDJ, płynu nie musisz wymieniać, no chyba, że przy okazji jakbyś chciał. Natomiast możesz potrzebować troche na dolewkę, jakby ci się gdzieś wylało.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • aniol
              RS
              • 2012
              • 5228
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              majuDJ, Zwróć uwagę w jakim stanie jest króciec termostatu
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Wystarczy sprawdzić jaką mają temp węże od chłodnicy w trakcie nagrzewania samochodu i będziesz miał odp. czy to termostat.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Miałem to samo - termostat, wymieniałem w ASO. Możesz to sprawdzić tak jak kolega wcześniej pisał. Ręką sprawdzasz węże idące do chłodnicy (zalecana ostrożność ). Jeśli od razu robią się ciepłe, to termostat otwiera duży obieg i dlatego silnik nie osiąga optymalnej temperatury.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • yunior81
                    RS
                    • 2010
                    • 1657
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    majuDJ, wymieniłeś ten termostat czy nie ?

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      #11
                      Jeszcze nie, zrobię to na dniach lub dopiero po Wszystkich Świętych.

                      [ Dodano: Pią 31 Paź, 14 18:43 ]
                      Termostat wymieniony na Wahlera i po kłopocie trzyma bardzo ładnie temperaturę
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      • andrzejm89
                        Classic
                        • 2013
                        • 37

                        #12
                        dołącze siędo tematu
                        Otóż mam podobnie co autor postu
                        W lato miałem 90 równo ale teraz gdy spadła temperaturka (jesień ) to już w okolicach 90 st. .Dodam że szybko łapie grzanie w budzie i działa też regulacja temperatury ( manualna)
                        Nie sprawdziłem tylko rur ..ale dojde do tego
                        Czy napewno termostat jeśli jest grzanie ?Bardziej coś jak czujnik podejrzewam ,podobnie miałem juz w passacie b5
                        SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)

                        Komentarz

                        • djtomi2
                          Rider
                          • 2010
                          • 252
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Pytanie, co to znaczy " w okolicach 90 st."? Ja u siebie przerabiałem całkiem niedawno wymianę termostatu. Nagrzewał się dłużej, a potem temp. ok. 80 st. Pod górkę dochodziło do 90 st. Z kolei z górki spadało do ok. 50 st. Poszukaj sobie jakiejś fajnej górki i działaj. Jak nie będzie tak dużych różnic to termostat zostaw w spokoju. Wtedy rzeczywiście można się zastanowić nad czujnikiem. Pytanie tylko czy jest sens skoro wszystko działa jak należy.
                          Pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            andrzejm89, jak podejrzewasz czujnik to diagnostyka... i będziesz miał odp.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            Pracuję...